tiistai 2. syyskuuta 2014

Ihan PARAS ekojoogamatto

Olen testannut erilaisia joogamattoja aika tosi monta. :) Joitakin eri joogastudioissa ja lisäksi tilannut niitä ympäriinsä (kaikki tilatut ekojoogamattoja). Studioilla on pääsääntöisesti perinteisiä ei ekologisia joogamattoja sillä muovimatot ovat yleisesti parempia kestävyydeltään. Jotkut matoista ovat niin kestäviä, etteivät tosiaan maadu tai hajoa meidän ekojärjestelmässämme tyyliin ikinä. Itse näen tämän aika surullisena asiana kun joogassa on kuitenkin kysymys kaiken yhdistämisestä ja kaikkeen yhdistymisestä. 

Monta mattoa myöhemmin päätin miettiä mitä minulle on tärkeää joogamaton valinnassa (nämä kaikki matot kuitenkin jollakin käytössä, ei niin paljon pitoa kaipaavassa joogassa! ei mennyt roskikseen! :) ). Tässä on minulle tärkeitä kriteerejä...

Itselleni joogamaton valinnassa on muutaman äärimmäisen tärkeää kriteeriä:

  1. Joogamatosta ei saa irrota haitallisia kemikaaleja minuun kun teen harjoitustani.
  2. Joogamaton pito täytyy olla huippuluokkaa sillä teen usein voimakasta Vinyasa Flow harjoitusta. Eli useimmiten hikoilen joogaharjoitustani tehdessä.
  3. Joogamattoni täytyy olla harmoniassa minun ja maailman kanssa, eli en halua mattoa joka saastuttaa, satuttaa tai on muutoin epäeettinen ihmisiä tai luontoa kohtaan.
  4. En halua, että mattoani kuljetetaan Jenkeistä tai Kiinasta minulle - ekologisuus + harmonia.
  5. Plussana on toki kaunis väri, ekologiset mineraalivärit, eettinen yritys taustalla sekä maatuvuus.
Tätä kaikkea EcoYoga:n joogamatot edustavat. Kun sain ensimmäisen testiin olin niin haltioissani, että teki mieli harjoitella jopa matonkin vuoksi :D 

On jopa vähän outoa hehkuttaa näin paljon joogamattoa, mutta se vaan oli minun harjoitukseni kirsikka kakun päällä kun jalat eikä kädet enää liu'u ja saan syventyä entistä enemmän omaan harjoitukseeni. 

Millaisia kokemuksia teillä on maton valinnassa? Onko se vaikeaa? 

Innostuin matoista niin, että niitä saa nyt myös meidän verkkokaupasta sekä greenlips-myymälästä.

P.s ekojoogamattoista saat syyskuun ajan -5 € verkkokaupasta tai myymälästä koodilla: ekojooga

P.p.s Ioga Flow salilla voit testata tätä mattoa ;)


<3: Sharon

1 kommentti:

  1. Ei ilmeisesti enää ole mattoja myynnissä verkkokaupassa

    VastaaPoista

Thank you for sharing your thoughts <3